Dnes je nedeľa, 20.október 2019, meniny má: Vendelín
Čas čítania
1 minute
Zatiaľ prečítané

S akým druhom pohybu dosiahnuť pri chudnutí vytúžený úspech?

október 18, 2018 - 18:00
Vplyv pohybu na dĺžku a kvalitu života bol už popísaný v nejednej klinickej štúdii. Nedostatok fyzickej aktivity kráča ruka v ruke s ochabnutím i povolením svalstva. To má za následok zlé držanie tela a bolesti, predovšetkým v oblasti chrbtice.

Absencia pohybu býva jednou z hlavných príčin pomalšej látkovej výmeny v organizme. Akonáhle sa k týmto faktorom pridruží stres a nevhodná strava, začíname priamo ohrozovať vlastné zdravie.

Ako situáciu riešiť?

Jednoznačne dodržiavaním správnych stravovacích návykov a pohybom. Dostatočný pohyb eliminuje negatívne vplyvy nezdravých životných zlozvykov i jednostranného zaťaženia tela, spôsobeného povedzme každodennou prácou. Správne zvolený pohyb podporuje produkciu tzv. dobrých hormónov, podieľajúcich sa na dobrej nálade.

Medzi vhodné pohybové aktivity zaraďujeme hlavne tie, pri ktorých sa aktivuje celé telo, no súčasne nedochádza k neúmernému zvýšeniu tepovej frekvencie. Dodržiavanie vhodnej tepovej frekvencie pri športovej aktivite je dôležité pre ľahkú a účinnú redukciu nežiaducej telesnej hmoty.

Odborníci odporúčajú zvoliť si pohyb, pri ktorom udržíme tepovú frekvenciu po dlhší čas v rozsahu nad 50% nášho tepového maxima, ale súčasne takú, ktorá výrazne nepresiahne 60% tepového maxima. Pokiaľ sa dostaneme do vyšších tepových frekvencií, telo začne používať ako primárny zdroj energie glukózu a tukové zásoby ostanú takmer nepovšimnuté.

Z uvedeného vyplýva, že športové aktivity, pri ktorých sotva lapáme po dychu, nie sú ideálnym pomocníkom pri chudnutí a je lepšie sa im vyhnúť. Naopak, zaradenie plávania, bicyklovania či praktizovanie rýchlej chôdze v teréne môže priniesť výsledky v relatívne krátkom čase a bez zaťaženia kĺbov.

- - Inzercia - -