Dnes je utorok, 10.december 2019, meniny má: Radúz
Čas čítania
2 minutes
Zatiaľ prečítané

Jesennú premenlivú náladu zlepšia maličkosti

november 19, 2019 - 11:30
Strata energie, ospalosť, melanchólia, podráždenosť, priberanie na váhe… Aj takto na nás môže pôsobiť jesenné sychravé počasie. Prechod z leta do jesene býva rýchly a my sa na kratšie dni bez slnka akosi stále nedokážeme dobre pripraviť. A jeseň každý rok naše telo trošku zaskočí. Vytvoriť si oceľový štít proti chorobám nie je také jednoduché...

Strava a vitamíny

Kým leto pôsobí na naše telo i myseľ veľmi pozitívne, vďaka dlhým letným dňom, teplému počasiu, dňom oddychu, s jeseňou sa všetko vracia do starých koľají. Okrem návratu do školy, či do zabehnutého pracovného tempa, začínajú sa meniť aj naše stravovacie návyky. „Kým v lete sa nám žiadalo viac ovocia a zeleniny, na jeseň do nášho jedálnička nastupuje ťažšia strava,“ vysvetľuje psychologička PhDr. Zuzana Ondrejková. V zásade sa dá povedať, že počas jesene prijímame oveľa menej zeleniny a ovocia, čím klesá aj prijímem vitamínov do nášho tela. „V tomto období odporúčam zvýšiť príjem vitamínov, najmä vitamíny zo skupín C, D ale aj vitamín Thiamin (B1), ktorý posilňuje naše nervy,“ dodáva psychologička.

Na zlepšenie nálady  

K poklesu zlej nálady, alebo pozitívnejšie povedané, k zvýšeniu dobrej nálady, môžeme dopomôcť aj inak, ako len zmenou stravovacích návykov, či zvýšeným prijímom vitamínov a výživových doplnkov. „Ak nemáme dobrú náladu, mali by sme do každodenného rituálu zaradiť niečo, čo nám zaručene urobí radosť, napr. príjemná a veselá hudba, prechádzky na čerstom vzduchu, dobrý film, stretávanie sa s priateľmi, návšteva fitness centra, tanec, kniha, alebo aj dovolenka do exotiky v zime,“ radí psychologička Ondrejková. Niekedy sú to skutočne maličkosti, ktoré dokážu zlepšiť našu náladu a deň sa stane pre nás opäť krajším.

Depresia je choroba

Často sa stretávame s pojmom „jesenná depresia“, ktorým nazývame našu premenlivú náladu. Depresia je však choroba. „Je diagnostikovaná, ak depresívna nálada trvá dlhšie ako dva týždne, človek sa cíti skľúčený, nič mu nedokáže urobiť radosť, je unavený a má problém ráno vstať z postele, pracovať, stretávať sa s ľuďmi, myslí negatívne, má problém s učením, jedením alebo i spaním,“ vysvetľuje psychologička PhDr. Zuzana Ondrejková a pripomína, že v týchto prípadoch je už potrebné vyhľadať odbornú pomoc. Častý výskyt depresie odborníci badajú u pacientov práve na jeseň, preto vzniklo spojenie „jesenná depresia“.

Produktový tip:

Výživový doplnok B12 BALANCE 500 µg – na podporu energie a vitality

Vitamín B12 ovplyvňuje mnoho fyziologických procesov v tele. Pomáha udržiavať zdravý nervový systém, prispieva k správnym psychickým funkciám a k normálnej funkcii imunitného systému. Je dôležitý pre tvorbu červených krviniek. Okrem toho pomáha znižovať mieru únavy a vyčerpania, má priaznivý vplyv na vitalitu, čo oceníte hlavne v tomto sychravom a chladnom počasí. Tablety B12 BALANCE 500 µg sú vyrobené so špeciálnym gastro rezistentným poťahom na optimálne vstrebávanie. Doprajte svojmu telu vysokú dennú dávku vitamínu B12 už v jednej tablete. Výživový doplnok B12 BALANCE 500 µg môžete kúpiť v lekárňach v celej SR.

www.walmark.sk

Hliva ustricová – prirodzené živiny, vitamíny a minerály

Drevokazná chutná huba, ktorá sa po stáročia používa v čínskej medicíne, prirodzene obsahuje veľa vitamínov, minerálov, stopové prvky a betaglukány. Vďaka výživovému doplnku Hliva ustricová PLUS, ktorý je obohatený o echinaceu a rakytník, ju môžete zaradiť do svojho pravidelného jedálnička. Echinacea pomáha podporovať imunitný systém, prispieva k respiračnému zdraviu a udržovaniu zdravých dolných močových cies. Bobule rakytníka zase k normálnej funkcii imunitného systému a podpore metabolizmu. Môžete kúpiť v lekárňach v celej SR.

www.walmark.sk

 

- - Inzercia - -