Minulé Vianoce Jolane Jantáčkovej nachystal sedemnásťročný syn nečakané prekvapenie. Kým súrodencom i otcovi položil pod stromček starostlivo zabalené balíčky, jej nič. Nerobila okolo toho rozruch, ale vnútri si nosila boľavú otázku: Prečo? Veď práve jej najmladší ju obdarúval doteraz stále. Keďže trpela vážnou chorobou chrbtice, cestou zo školy jej vždy kúpil jogurt, cereálnu tyčinku, skrátka drobnosť pre zdravie. Aj s tým však zrazu prestal. Akurát jej povedal, že keby umrela, na pohreb jej nepôjde, lebo je to smilstvo. To už svoje „prečo?“ vyslovila nahlas a dozvedela sa, že to v spoločenstve majú zakázané.
V akom? spýtala sa, ale syn sa otočil s tým, že jej vysvetľovať nič nebude, lebo je proti nim. Ale proti komu? „Vtedy mi napadlo, ako ho volali akísi ľudia na letný tábor do Poľska. Že po neho prídu až domov, hoci sa vychádzalo z Liptovského Mikuláša a mali ísť smerom na Poprad. My bývame asi sto kilometrov opačným smerom. Prečo by to robili? Pripadalo mi to podozrivé, a tak som im len povedala – ďakujeme, dovidenia. Veď syn mal len pätnásť.“ Okamžite po zložení slúchadla na to zabudla, ale jej dieťa nie. Získala u neho prvý čierny bod. Volanie do prírody
Jolana si uvedomila, že musí konečne zistiť, čo sú to za stretká a ako sa tam jej syn vlastne dostal. Vychovávali ho v katolíckej rodine, ale bez toho, aby ho k niečomu nútili. Nechceš ísť v nedeľu do kostola? Nechoď. Ale práve ich tretí syn s tým nikdy problémy nemal. Dokonca chodil častejšie ako oni sami. Až kým nenastúpil na stavebnú priemyslovku do Mikuláša. Zrazu takmer všetok čas trávil pri počítači s filmami na DVD, ktoré si nosil od učiteľky angličtiny. „Nekontrolovala som mu ich, sestra v nemocnici práve zomierala na rakovinu, bola som viac pri nej ako doma. Ani vo sne by mi nenapadlo, že práve cez ne syna k sebe začala lákať sekta,“ hovorí Jolana dnes. Okamžite mu s manželom stretnutia toho neznámeho spoločenstva zakázali, najmä keď zistili, že ho na ne volá päťdesiatročný muž esemeskami v znení: „...keď chceš, stretneme sa niekde v prírode.“ Že zákaz nemal v úmysle rešpektovať ich pubertiak, by sa dalo pochopiť, ale že sa pred ničím nezastavia ľudia zo spoločenstva, to nečakali. „Znova mu volali, že prídu po neho pred dom. Keďže sme zamkli, vyskočil z okna a naskočil im do auta. Jednoducho ho uniesli,“ rozhorčuje sa Jolana. Telefonátmi dvojici manželov v aute nič nezmohli. Tvrdili, že rozhodnúť o tom, čo s cudzím dieťaťom v ich aute, môže len pastor. A ten až tesne pred mikulášskym domom kultúry, kde máva toto spoločenstvo svoje bohoslužby, dovolil, aby ho pustili.
Zamknúť ho nemôžeme
Neželaný výlet do Liptovského Mikuláša bol pre Jantáčkovcov dobrý len v tom, že konečne zistili, s kým majú tú česť. Tí ľudia si hovoria Jednota bratská na Slovensku (nie Bratská jednota babtistov, ktorá je štátom oficálne registrovanou cirkvou – pozn. red). Toto občianske združenie sa na svojej stránke hlási ku kresťanstvu, husitom aj Komenskému a celkom vážne sa uchádza aj o dve percentá z daní. Hoci nielen podľa syna manželov Jantáčkovcov si pýta od svojich členov aj desiatok zo mzdy. Ondrej ako študent bez príjmov tam necháva svoje vreckové, teda peniaze, ktoré dostáva na to, aby si počas týždňa na internáte kúpil niečo na jedenie. „Keď som sa proti tomu v telefonickom rozhovore s pastorom vzbúrila, manželka vodcu Jednoty mu kázala pripomenúť mi tie jogurty, čo mi syn kupoval. Ako keby mi chcela povedať, že som robila to isté,“ povzdychne si Jolana a cíti, že bojuje s veternými mlynmi. Ľudia okolo pastora totiž zároveň zmenili aj taktiku a namiesto päťdesiatročného muža najnovšie za Ondrejom posielajú rovesníčky. „Ak sa neozveš, tak ťa pohľadajú v škole...“ napísal mu nedávno a Jantáčkovci si definitívne uvedomili, že keď synovi zavrú jednu cestu, oni si k nemu nájdu novú. Kto je pastor?
Kto je ten muž, ktorého nielen Ondrej poslúcha na slovo? Namiesto odpovede jeho otec púšťa nahrávku s pastorovou kázňou: „..my nechceme náboženský smrad v mene Ježiša Krista, ale modliť sa za túžby... kýrabašandalabadadája... Pane, duch prímluvy, duch modlitby, duch uctievania, sila Božia, nech príde na môj život, ja to prijímam teraz s vierou. Prijímam, prijímam, príííííííjímam, prijíííímam to... šílabababarababašajalabarabašíja, hojojojojojojój... šílededederéja phfú šílaja...halelúúúújá...“ Pre niekoho nepochopiteľné nezmysly, pre Ondreja dôvod vzdať sa plánov na vlastný život, vrátane vysokej školy, a namiesto toho šíriť toto učenie chodením od dverí k dverám. Pred pol rokom sa totiž podľa rodičov v kúpeľni pastora nechal v slipoch pokrstiť a odvtedy sa vyhlasuje za kňaza. Na rodičovskú otázku, z čoho bude pri tejto „evanjelizácii“ žiť, má nabrífovanú odpoveď: „Podľa paragrafu 62 odsek 1 zákona o rodine, ktorý hovorí, že vyživovacia povinnosť rodičov trvá do času, kým deti nie sú schopné samy sa živiť, ma musíte živiť vy.“ A to napriek tomu, že o nich tvrdí, že sú zatratení, kým on jediný je spasený.
„Ja tu nestojím uplakaná, ale rozčúlená a bezmocná, že niekto si môže beztrestne robiť s ľuďmi, čo chce,“ hovorí Jolana. „To, za čo v tejto chvíli bojujem, je, aby Ondrej bolo posledné zneužité dieťa.“
Je to sekta?
Mgr. Miroslav Lojda z Ústavu pre vzťahy štátu a cirkví
Slovenský právny poriadok nepozná termín sekta a neexistujú tu ani štátom povolené a zakázané cirkvi a náboženské spoločnosti, ale iba registrované a neregistrované cirkvi a náboženské spoločnosti. Tie pôsobia ako občianske združenia, obchodné spoločnosti alebo živnostníci. To je aj prípad Jednoty bratskej. V Českej republike však patrí Jednota bratrská k registrovaným cirkvám a náboženským spoločnostiam. Na Slovensku sa tiež uchádzala o registráciu v roku 2002, ale nespĺňala legislatívne podmienky. Nedá sa zaujať na základe jedného prípadu stanovisko k celej náboženskej skupine, problémom totiž môže byť len jej pastor. Odporúčam obrátiť sa preto na vedúceho predstaviteľa spoločnosti so sťažnosťou na správanie pastora. Ak ide o správne fungujúcu spoločnosť, tak kritiku do svojich radov vyšetrí a urobí nápravu. Ak to však neurobí, môže ísť naozaj o nebezpečné spoločenstvo, ktoré sa vyznačuje uctievaním vodcu alebo vedenia a ekonomickým, fyzickým, psychickým alebo sexuálnym zneužívaním členov.
Aj ja som bola v Jednote bratskej
Maťa (20 rokov)
Táto skupina na ulici oslovila môjho otca a ten tam so sebou pritiahol celú rodinu, keď sme boli so súrodencami ešte malé deti. Obaja rodičia im museli odvádzať desatinu z hrubej mzdy s tým, že tie peniaze idú na Boží plán, ale nikdy sme sa nedozvedeli, kam konkrétne. Len sme si všimli, ako si vodcovia kupujú nové byty po celom Slovensku. Na peniaze sme sa nemohli pýtať, ale na všetko ostatné áno. Každé rozhodnutie si museli dať členovia odobriť pastorom. Kto by sa rozhodol zariadiť sa podľa seba, okamžite bol tým, kto žil v hriechu. V dvanástich rokoch som sa tomu jednoducho vzoprela a odmietla som tam chodiť. Keďže som bola dieťa, nerobili nátlak na mňa, ale len na mojich rodičov. Našťastie, vzápätí odtiaľ odišla aj mama, a tak tam prestali chodiť aj moji traja súrodenci. Zostal len otec. Ten sa s nami prestal rozprávať, až to napokon viedlo k tomu, že sa naša rodina rozpadla a rodičia sa rozviedli. No nakoniec aj on uznal, že to spoločenstvo má znaky sekty. A postupne na to prišla väčšina, pretože z tých rodín, ktoré tam boli na začiatku, odišlo asi osemdesiat percent.
Sú to naozaj kresťania?
Vdp. František Trstenský, katolícky kňaz
Žijeme v demokracii, takže nikomu sa nedá zakázať používať slovo kresťanský, kresťanská. Kresťanstvo však nikdy nevnucuje svoju pravdu, naopak, pozýva ľudí hľadať ju, kým sekty robia presný opak. Nevytrháva človeka z jeho rodiny, od jeho priateľov, nepožaduje od neho prerušenie vzťahov. Naopak, apeluje na neho, aby svoju vieru žil práve v prostredí, kde sa nachádza. Ak teda nejaké spoločenstvo vychádza z tvrdenia – iba my a nikto iný, nie je kresťanské, aj keby to malo vo svojom názve hneď niekoľkokrát.
Ľudia v sekte sa cítia ako zamilovaní
Väčšina ľudí si myslí, že sa ich téma siekt netýka, lebo nič také nevyhľadávajú. Naozaj to stačí? Hovorí Mgr. IVANA ŠKODOVÁ, odborná pracovníčka Centra poradensko-psychologických služieb v Banskej Bystrici a predsedníčka OZ INTEGRA – Centra prevencie v oblasti siekt.
Nie, spôsoby náboru nových členov do takýchto spoločenstiev môžu byť veľmi nenápadné. Možno ste sa zúčastnili Behu mieru v domnení, že robíte niečo pre mier aj pre zdravie. Možno ste navštívili koncert duchovnej hudby alebo ukážkovú hodinu angličtiny. Ani ste netušili, že môže ísť o akciu sekty.
Koho možno považovať za sektu?
Dajú sa charakterizovať štyrmi základnými znakmi – majú vždy svojho jediného pravého vodcu (môže to byť aj skupinové vedenie), ktorý má pravdu vždy, vo všetkom a za každých okolností. Učenie sekty je uznávané ako jediná cesta, ktorá vedie k vyriešeniu všetkých osobných aj svetových problémov. Sekta sa považuje za jedinú pravú skupinu, ktorá bola vyvolená spasiť ľudstvo, a jej členovia veria, že všetci, ktorí sa k nim nepridajú, budú zatratení. Posledným znakom sekty je psychická manipulácia.
Ľudia v sektách si neuvedomujú, že sú manipulovaní?
V prvej chvíli nie. Mnohí z nich prežívajú na začiatku pocity subjektívneho šťastia. Zdá sa im totiž, že našli spoločenstvo, ktoré ich bezvýhradne prijíma. Tento stav by sme mohli prirovnať k pocitom zamilovanosti. Človek sa môže stať až psychicky závislým od vodcu alebo sekty, čo má podobné dôsledky ako ktorákoľvek iná závislosť – od alkoholu, iných drog, hracích automatov.
Ako sa im dá teda pomôcť?
Treba sa snažiť, aby blízky vždy vedel, že sa má kam vrátiť. Najbližším vždy radíme – keď ste spolu, zameriavajte sa na pozitívne spomienky z rodinného života, snažte sa vylúčiť diskusie o skupine. A ak k nim dôjde, neútočte. Dajte jednoznačne najavo svoj nesúhlas s členstvom, ale zároveň zdôraznite, že máte blízkeho radi a že vám na ňom záleží. A najmä nepresviedčajte ho, aby vystúpil a nezakazujte mu stýkať sa so skupinou!
Autor: KATARÍNA ALBERTY ONDREJKOVÁ
Foto: Tony Štefunko


On ten kazatel měl respektovat to, že kl...1 september, 2011 - 18:56 poslal admin.
On ten kazatel měl respektovat to, že kluk je z římsko/katolické rodiny - zvěstovat mu Pána Ježíše Krista a svěřit jej knězi a společenství mládežníků v jeho (tedy Římské) církvi a né jej z jedné církve vytahovat a do druhé převádět. To byla podle mne ta chyba, kvůli které vznikl celý ten popsaný problém. Lidi máme přivádět především ke Kristu, ne do své denominace A nebo B.
Michale Jurčo, je vidiet, ako ti sekta v...18 august, 2011 - 17:40 poslal admin.
Michale Jurčo, je vidiet, ako ti sekta vymyla mozog. Samé haleluja a Všetci buďte požehnaný, ámen, áááááméééén! To sú známe charizmatické pokriky, bol som mezi charizmatziky v Jednote, mali toho plné huby, ale za zádama sa pomlúvali, mnohí žili cez týždeň inak než aký boli v nedelu. Kdo mal iný názor bol u nich hned odpadlík a mrtvy vo viere, prý nemal Ducha Svatého v sebe. U nás odošlo zo zboru z asi 50 ludí zo 45 potej čo ho spláchla charizmatická vlna. Pekne to vedete, len čo je pravda. Chcelo by to doplnit si znalosti, táto Jednota bratská nieje stará Jednota bratská, táto nemá s tú starú krom názvu nič spoločné. Kdo sa podla teba modlí k papežovi ty trdlo? To som eště nevidel. To ti povedal tvoj kazatel, ktorý má vždy pravdu proti všem, nepotrebuje hlasovanie starších, nepotrebuje poradné zborové zhromáždenie, pravdu má iba velitel. Rímskokatolíci vraždili, áno, ale aj husiti a iný. Dnes sa to ale nerobí, nikto nikoho nevraždí, ale hlavne že ludia z Jednoty končia na psychiatrii v dosledku psychického vydírania a manipulácie. Kritizuješ modlitby k Márii, áno, máš pravdu, ale pozri na charizmatiky z Jednoty, namiesto pokorných modliteb kričia na Boha daj mi to, já to chcem, mám nárok, Ježišu daj ja to mááááám, ba priam revú, žiadna pokora, ako nevychované detiska na svojich rodičov. Pri bohoslužbe skáčete, padáte, revete, robite bengál, keď niekto tam sedí a len zpieva chvály a toto isté nerobí, napomínáte ho že neni dost duchovný. Áno, z Ducha Svatého sú mnohé veci, ale ako som sa presvedčil sám, hraje sa aj divadlo. Píšem to na svedectvo ako bývalý Jednoťák, vloni som odošiel z Jednoty po asi 20 letech, keď som do nej vstupoval, bola to normálna církva než ju takto zničili charizmatici. Kto chcete vediet viacej, pítajte na čo chcete.
ktosi ma tu stale napodobnuje ,ani 3 , a...16 august, 2011 - 18:21 poslal admin.
ktosi ma tu stale napodobnuje ,ani 3 , ani 4 prispevok neni moj,ondrej si super ,že si sa postavil proti rodičom. do zboru už chodim 20 rokov a nie 11.haleluja,, haleluja
ach ešte ma tu niekto aj naopdobňuje.. 4...15 august, 2011 - 21:07 poslal admin.
ach ešte ma tu niekto aj naopdobňuje.. 4. príspevok nieje moj.. ten je s chybami a ja chyby v pravopise nerobím
Preč s katolikmi, len mi a nikto iny nebudu spaseny haleluja -- toto som nepisal ja... nikoho neodsudzujem..každy moze byt spasený
Preč s katolikmi, len mi a nikto iny neb...15 august, 2011 - 19:52 poslal admin.
Preč s katolikmi, len mi a nikto iny nebudu spaseny haleluja
a ešte niečo k cirkvi RKC je cirkev??? ...15 august, 2011 - 16:35 poslal admin.
a ešte niečo k cirkvi
RKC je cirkev??? ja proti nim nič nemám... ale už oddávna sa môžeme v historii dočítať, že akurát oni upalovali na hraniciach bosorky... toto je viera???? chuĎatá ženy... si museli vytrpieť , ked horeli... a dalej... ked si tak všimneme svet, tak katolíci sa vôbec k Bohu nemodlia... viete ku komu sa modlia??? ... pápež... to je pre nich jediná cesta... normálny človek , ktorý raz zomrie, bozkávaju mu tam ruky...a také prasačiny... a ked si kuknete tých biskupov .. samé škandály a samí pedofili su to... toto sa v nasom krestanskom spolocenstve nerobí... a ešte to je na tom volovina, že sa modlia k panne márii... iba k nej a k pápežovi.. proti márii nemám nič.. ved je to ježišova matka... je to super.. ale ked sa modlia tak iba panenka maria a tak... svaty otec a ine frazy.... Boh sa tam vôbec nespomína... a to je chyba. ja nikdy neopustím Boha... aj keby ma mali zabiť, aj keby mi mali zobrať všetko, čo mám.. proste nikdy neopustím cirkev, a budem si spokojne žiť s rodinou a s Bohom... (:D:D :D ale ešte si musím nájsť babu :D D :D ... ale nato je ešte dosť času :D )
takže ešte chcem povedat , že ondro si s...15 august, 2011 - 16:22 poslal admin.
takže ešte chcem povedat , že ondro si super kamoš, aj všetci liptáci.. mládežníci... aj baby aj chalani... dufam , ze nam to vydrží navždy... a budte vsetci pozehnaní,,...
AMEN.
takže som Michal...z Východnej... a chod...15 august, 2011 - 15:08 poslal admin.
takže som Michal...z Východnej... a chodím do zboru už cca 11 rokov.... a je všetko fajn... a k tebe Ondro... môžem povedať , že si sa rozhodol správne... a tie dalsie komenty... tam niekto písal... že odislo cca 80% ludi zo zborou.. ano ,. je to pravda ...
kto zotrvá dokonca , bude spasený... a diabol je špekulant a odradza ludi od Boha najvyššieho... proste nie... treba vytrvať pár rokov, a potom bude OK.. ondro správne si sa rozhodol... cením si to ... a k tomu či sme sekta... ?? no my vieme pravdu... niesme ani nikdy nebudeme, kto nechce dať desiatky, nemusí... kto nechce chodiť, nemusí.... ale je to na jeho škodu, lebo pán príde hned... a potom bude neskoro....a ked chcu ludia brýzgať, tak nech brýzgajú, lebo je napísane , že ked vas pre mna vysmievaju , pluju, a robia vám zle veci... tak vtedy sa máme tešiť, lebo nám bude patriť nebo.. Michal ...
Chcelo by to doplnit znalosti trebars mr...26 júl, 2011 - 20:15 poslal admin.
Chcelo by to doplnit znalosti trebars mrknutím na Wikipediu lebo na Google: Z toho zoznamu žijú traja a z tých zbylý neni ani jeden z 80. let. Podla teba kedy asi žil Kepler lebo Pascal? V 80. letoch? Ešte ti možem tuto napísat aj hokejisty čo veria v Boha keď bys chcel. Koniec sveta 2012? To ti povedali Jehovisti? V Biblii je, že nik nevie kedy bude koniec iba Boh. Keď neveríš v Boha, tak prečo dávaš farárovi 120000 Sk (=4000eur) to si z milionárskej rodiny asi. Iba somár vyhodí 120 tisíc za niečo o čom tvrdí že je to hovadina. Robim chyby lebo niesom Slovák ale naučil som sa po Slovensky aspoň takto abysom mohol s tebú rozprávat vo tvojej reči nejako. Ale ty nevieš ani po slovensky, lebo robiš hrubé chyby. Hej, všetci sme tu retardi, iba ty si chodiaca encyklopédia a mysel osvietená.
dobre takze po prve napis mi nejakeho ve...26 júl, 2011 - 19:36 poslal admin.
dobre takze po prve napis mi nejakeho vedca z dnesnej doby a nie z osemdesiatych rokov, po druhe nepovedal zom ze sme zaplatili fararovi za tu blbost 4000€ a za dalsie einstein to myslel ako prirovnanie nie ze v boha naozaj veri a fakt ste tu vsetci kokoti ak si myslite ze nieco ako boh moze existovat ved uvidime ak boh naozaj exituje tak v roku 2012 bude koniec sveta a uz sa fakt neviem dockat ako tu vsetci chcipneme a ty krasokorculiar sa nauc pocitat to je asi vsetko takze si mozte vylizat ak tam vobec daco mate
"Na celom svete je skutočne len jediné m...26 júl, 2011 - 17:01 poslal admin.
"Na celom svete je skutočne len jediné miesto, kde neni ani stopa temna. Je to osobnosť Ježiša Krista. V Ňom sa pred nás postavil Boh najzretelneji." Toto povedal Einstein a doplnim ti znalosti o dalšich vedcov: Johanenes Kepler, Blaise Pascal, Max Planck, Arthur Schawlow, Eugene Cernan, Jiří Grygar a to sú len niektorý. Keby som prežil koncentrčný tábor bol by som vďačný Bohu rovnako ako Corrie Ten Boom, ktorá o tom napísala knihu, ktorú si asi nečietol, keď takto rozprávaš. Ale nemusíš čítať, kniha je aj zfilmovaná. A o tom prečo možů trpeť aj veriaci sme sa už bavili, prečitaj si našu diskuzi znovu. 1200 eur je bežná cena za pohreb u pohrebnej služby a ty by si to chcel za 10 euri? Ale pisal som o omši, nie o kopaniu hrobu či káre. Že váš farár bere iba za omšu 40000 Sk to ti neverím. Neviem prečo urážaš Poliakov, či si myslíš že Slovák je niečo viac lebo čo? neni som z Polska. Myslím, že nemá cenu dál debatovat, lebo všetko sme si povedali a aby si ma urážal od toho ti tu o Kristu a mojej viere v Neho nepíšem. Keď máš možnost spýtat sa farára keď sa ti niečo nepáči, nespýtáš sa, tak to je potom ťažké, ale nadávat budeš, taký sú najlepší.
no takze aby bolo jasno einstein bol ate...25 júl, 2011 - 21:11 poslal admin.
no takze aby bolo jasno einstein bol ateista dalej nepovedal som ze za pohreb sme zaplatili 10€ zaplatili sme cez 1200€ len aby bolo jasne neviem sice kre presne to ty zijes ci si vobec na slovensku alebo volade v polskej riti ale ani som nikdy necital o vedcovi co by zacal verit v boha a ked sme pri veriacich pocul som o stovkach ludi ktory skoncili v koncentracnych taboroch a i ked boli hlboko veriaci po tom co tam vsetko zazili tak uplne zacali odmietat existenciu boha ver tomu ze keby boh bol tak by ludi nenechal trpiet v tych taboroch a este jedna vec mozno nakoniec aj zmenis nazor cital si knihu suastrovie gulagov ak nie tak si to precitaj a uvidis co za svinstva tam s ludmi robili nieco take si ja ani neviem predstavit a ver ci never keby si tam bol skoncil a prezil by si tak vzivote by si sa uz na kostol ani nepozrel
Neviem ako vo vašej farnosti, ale u nás ...25 júl, 2011 - 20:10 poslal admin.
Neviem ako vo vašej farnosti, ale u nás sú príspevky dobrovolné, zvonenie, pohreb, svadba, náboženstvo, mládeže atď. všetko zadarmo, keď dáš, je to dobrovolné. Isté je, že kúrenie, elektrina, údržba niečo stojí a neni to málo. Pokial ste dali 10 eur za pohreb tak ti možem povedať že jedna omša vyjde trebars cez zimu na nekolko tisíc korún, to platí církev, tak 10 eur je len malý príspevok, ale u nás je aj tento vždycky dobrovolný. A nemáme žiadnů čiastku určenú, niekto dá aj 200 eur, niekto, 10 eur, niekto nič. Podla toho kolko chce darovať. U nás to funguje tak, že je pár rodín, čo zadarmo velmi pomáhajú vo farnosti a eště dávaju dobrovolne príspevky, niektory aj viac ako desiatok. Vetšina ale sú takí, čo dajú v nedelu euro do pokladničky a myslia si kolko nedali. Ono trebars len to, že ta farnosť existuje stojí pár stovek tisíc korún ročne, vo mestách kde sú obrovské farnosti to budú klidno milióny. Farár je pod prumernú mzdú lebo len ako ochotník na dóchodku a pri tom robí to od rana do noci. To vatšina ludí čo sú kresťani iba v nedelu nevie. Církev si zarobiť nesmie, lebo je to nezisková organizácia, to pochopí logický rozum, tiež je vela farností strašne zadlžených lebo neni z čoho platit ty režie. Ale priznávam, že v minulosti boli v církvi aj dacani, čo chceli zarábať, mať moc, upalovali a podobne a hrišníci sú aj dnes a budú vždycky. Preto sú Luterání, to sú kresťania, čo chceli zlo v církvi napraviť, žiť podla Biblie, mnohí boli zkazenými papežmi upálený. Jan Pavol II. sa za to všetko verejne omluvil. Omluva život nikomu nevráti, ale aspoň to priznal a omluvil sa. Jo a desiatky niesú povinné, tak je to v Biblii, povinné boli pre Židov. Keď svet vznikol z atomu, ktorý vznikol z eště menšího atómu, zase sme u otázky z čoho vznikol ten menší atóm. No vatšina svetových vedcov prohlásila, že práve pri bádání si uvedomili, že existuje Boh. Možem ti napísť ména ale všetkých ani nespočítám. Tak trebars Anštajn bol známy že sa vo škole hádal s profesormi že existuje Boh a profesori mu nakonec dali za pravdu. K tým liečitelom čo to robia za peniaze: Sú liečitelia, ktorí toho nechali a dali sa na kresťanstvo, ti priznávajú, že neliečili, len choroby presúvali inam, že vyliečiť nevedeli, ale brali od ludí velké peniaze a nestydia sa obierať ani chudákov. Mnohí teraz cestujú a robia prednášky kde varujú ludí pred liečitelstvom že je to svinstvo. Na záver ti navrhnem, že asi by bylo dobré, keby si zašiel za vaším farárom a spýtal sa ho na to všetko, je to teolog, povie ti lepšie ako ja, tiež sa opýtaj ako to robí s temi poplatkami za pohrby. Neboj sa za ním zajsť on čaká na ludí čo sa zajímaju, od toho tu je.
tu sa sekta uz ani moc neriesi skor ine ...25 júl, 2011 - 20:05 poslal admin.
tu sa sekta uz ani moc neriesi skor ine veci
podobny članok som našiel na nette o sek...24 júl, 2011 - 17:57 poslal admin.
podobny članok som našiel na nette o sekte ,milosť, prečitaj si ROZMER.sk
podobny članok som našiel na nette o sek...24 júl, 2011 - 17:57 poslal admin.
podobny članok som našiel na nette o sekte ,milosť, prečitaj si ROZMER.sk
takze aby som to zatia zhrnul velky tres...24 júl, 2011 - 13:32 poslal admin.
takze aby som to zatia zhrnul velky tresk vznikol z maleho ale velmi husteho atomu, odkial sa vzal to nikto nevie ale na vsetko sa raz pride, dalej som toho nazoru ze cirkev vznikla preto lebo si chcela ludi podrobit, potom ked vezmeme v uvahu to ze liecitelia beru peniaze ved kazdy musi predsa z niecoho zit a ked im ide dobre toto preco by sa tym nemohli zivit to znamena ze vetci vynalezcovia liekov a lekari su diablovi prislusnici alebo take nieco? pochybujem a ku tomu ze beru peniaze oni beru peniaze za dobre odvedenu pracu nevravim ze vsetci ale väcsina ano a ked sme pri tom ze ludksa mysel si nevie nieco vysvetlit takze uz odpradavna si ludia nevedeli vysvetlit burky mysleli si ze sa bohovia hnevaju, dalej si nevedeli vysvetlit preco sa strieda den a noc, ako funguje ohen, dakedy tych dobrych a mudrych alchymistov davali upalovat lebo si mysleli ze su to posluhovaci diabla a tiez len preto lebo si nevedeli vysvetlit urcite veci a este posledna vec ktora ma sere asi najviac povedal si ze diablovi lecitelia beru peniaze ale cirkev si nespomenul mamine minuly rok zomrel brat museli sme zaplatit pohreb a vvsetko to je normalne ale kazdy rok musime fararovi zaplatit nejaku blbost 10€ alebo kolko ani neviem zaco a museli sme zalatit este aj zato aby mu na pohrebe zvonili zovny a vzdy sa dokonca cirkvi daval desiatok urody neviem ci vies co to znamena ale proste das im 1 desatino toho co si za cely rok ziskal myslim uroda a tieto veci a to je uplne zdieranie cirkev je len preto cirkvou lebo zaraba na hluposti ludi a to iste je aj so sektami
No tý čo veria v iné náboženstva veria v...23 júl, 2011 - 21:40 poslal admin.
No tý čo veria v iné náboženstva veria vo stejného Boha ako kresťania, rozdiel je v tom, že o Ňom trebas maju inu predstavu, lebo že neveria že Kristus je Jeho Syn, lebo že majú nejaké proroky ktoré iný neuznávajú atď. Tie rozdíly sú rozné. Já slúžim Bohu rád, ma to neponižuje. Ona tá služba je aj to, že sa staráš o rodinu, ctíš rodiče, proste robíš dobré veci okolo seba. Robiť to, čo sa Bohu páči, to je služba Bohu. A kdo by nechcel byť dobrý? Ja chcem byť a rád sa snažím slúžiť Bohu. K liečiťelom: Je pravda, že liečitelské praktiky fungujú. Rozdiel je v tom, že liečenie je možné len 2 zposoby: Z Boha lebo z diabla.Niekdo naprirodzený to robiť musí, to je isté lebo samo od seba sa nemože stat nič, len treba pokusiť sa rozlišiť ktorý z tých dvoch to urobil.Toho diabolského poznáš trebars tak,že liečitel za to bere peniaze aby si z teba zarobil,ale ten, kdo liečí z Boha to robí zadarmo, lebo od Boha zadarmo dostal, tak zadarmo predáva.To, že Rus akýsi vyliečil nohu klukovi - pokial to nebolo z modlitby k Bohu či dokonca zobral si za to prachy,tak zbýva ta druhá možnosť. Že toho kluka vyliečil, to je možné, o tom nepochybujem. Len je rozdiel v tomto: liečitelia vpodstate chorobu nieliečijú, lebo tu moc má iba Boh, oni vraj chorobu iba presunujú inam. Liečitelstvom som sa nezabýval, to by bolo dobré pohovorit radšej s nejakým farárom než so mnú, ale napíšem ti príklad: Mama mojho kamaráta chodila k liečitělce z bolavýma zádama a dalšíma roznýma chorobama. Tá ju postupne zbavila bolesti aj chorob, ale ona dostala rakovinu. Rovnako ten kluk s nohú si nemože byt istý, čo s ním vlastne ten Rus doopravdy porobel. Já by som išiel radšej za farárom na modlitbu, lebo tam ič neriskujš - buď to zaberie lebo nezaberie. Porovnaj myšlienky čo napísals: Pripúšťaš, že existujú nadprirodzené energie a duchovja. Pokial veríš v toto, možeš rovnako veriť v to, že jedny sú dobré a druhé zlé (Božie a diablove). Anjel a duch je to isté - anjel je totiž duch. A keď veriš na duchov, rovnako možeš verit na Boha, On je duch. Biologicy: Každá bytosť čo nemá fyzické telo je duch. Boh je odvždy, v duchovnom svete neexistuje žiadny čas, rovnako Boha nikto nestvoril. Omedzené ludské myslenie nevie niektoré veci pochopiť. Ale ono ani lepšie vysvetlenie neni. Keď vznikol svet z plynu, kde sa vzal ten plyn? Keď vznikol z tresku, kde sa vzala hmota ktora treskla? Človek nepochopi svojim rozumom žiadnu z variant vzniku o sveta. Nejpravdepodobnejšia je tá, že tu proste niekto bol od vekov a ten to urobil. UFO: Neviem, či existuje, já som ho nevidel. Prečo by Boh nemohol stvorit okrem nás aj iné bytosti? Takže existovať može, ale aj nemusí. V Biblii o UFO neni nič, tak netvrdím ani áno ani nie.
no pockaj takze to znamena ze sme na zem...21 júl, 2011 - 06:24 poslal admin.
no pockaj takze to znamena ze sme na zemi aby sme sluzili bohu? tak to je riadna sprostost pretoze niekomu sluzit je len ponizovanie osoby a co taky ktory veria v ine nabozenstva alebo ateisti co bude snimi? nas boh zavrie do nejakeho skladu ze straty a nalezy alebo co a ked sme uz pri tych duchoch a tomto preco si myslis ze vsetci liecitelia musia byt nejakymi satanistami a aj keby tak to moze byt kazdemu u riti ked ich vyliecili ja poznam jedneho takeho on je povodom rus je tiez ateista a fakt ze dokaze robit zazraky bol u neho jeden chlapec co mal uz asi 21 rokov pravu nohu dlhsiu ako tu lavu vsetci lekari mu vraveli ze sa bude musiet aucit stym zit a ked prisiel ku tomu rusovi par krat na masaz tej nehy tak sa mu to vyrovnalo takze si myslim ze mozu byt mimozemstania, mozu byt aj duchovia urcite je okolo nas pozityvna a nagatyvna energia ale zeby tu boli nejaky anieli alebo co a boh ze by bol vsade okolo nas to je blbost a ked boh stvoril vesmir a vsetko ostatne tak mi povedz kto stvoril boha
Čo treba ku odpusteniu hriechov? No mal ...20 júl, 2011 - 22:35 poslal admin.
Čo treba ku odpusteniu hriechov? No mal by si sa ospravedlniť temu, kemu si ubližil, ak o to bude stať, napraviť, čo si porobil, to jisto, ale hlavné je: Zmieriť sa s Bohom. Kdo je zmiereny, bude spaseny, to zmierenie je odpuštenie hriechov Bohom. Pretože každý človek zhrešil, nikto nemože vykupiť sám seba. Preto Kristus - syn Boha - teda Boh Syn svojho Boha Otca sa dal obetovať. Přišel tu na Zem, lebo bol Boh nerobil hriech, ale bol strestany ako najvetši darebák. To urobil Pán Ježiš Kristus pre nás ostatných. Keď budeš litovať svoj hriech a poprosíš Boha za jeho odpustenie, bude Ti odpusteno, Ty nebudeš musiet zomrieť naveky vďaka Kristu - takato jednoduchá dal Boh pravidla. Kristus bol panic, rodinu nemal, tak to zaznamenali zhodne jeho učedníci do Biblie. No tá energia okolo nás, tak to je to Božie posobenie, ale sú tiež čarodejníci - tí používaju zase energiu zlých duchov (liečitelia rozny atd. - satanisti). Kristus je všadepřítomný, rovnako ako Boh, Duch Svatý, anjelia, ale aj démoni. Sú to bytosti bez tela, niesú obmezený místom, časom... Človek je obmezený 6ti zmysly - len tolko mu Boh dal a žiadným z nich nedokaže duchovno vidieť, len može pozorovat dosledky ich posobení. Křižáci podle ích slov bojovali za dobrú myšlienku šieriť víru, ale súčasno to boli darebovia lebo válčili a zabíjali. Aj medzi kresťany sú darebovia stejne ako všade inde a Boh ím to spočítá. Keď si niekto vezme život, Boh ho bude súdit spravedlivo. Človek ťažko može povedať kdo druhý bude spasený a kdo nie. Samovražda je hriech, lebo Boh nám dal byt tu na Zemi, žiť, slúžiť luďom, Bohu... Utiect z toho a pohrdnúť darom života je hriech. Ale čo trebars človek, ktorý je psychicky chorý a nevie čo robí, lebo taký čo sa mu stane niečo velmi hrozné v živote, rupne mu v guli, pojde a zabije sa. Boh to posúdi. Radím, nezabíjaj sa :-)Píšem špatne, lebo nemam slovenskú klávesnicu a nie som rodilý Slovák, som rád, ak aj tak je mi rozumeť.
len pre zaciatok skus sa pomodlit aby ta...20 júl, 2011 - 13:55 poslal admin.
len pre zaciatok skus sa pomodlit aby ta boh naucil pisat :D a dalej co potom take tie veci ako ze spravil som zly skutok a potom idem pomodlit sa do kostola a vsetko mi bude odpustene a take tie veci co si vravel ze sa niekto modlil a pomohlo to tak to kludne mohlo byt nejakou tou energiou co prudi vsade okolo nas a potom este take veci ze si niekto vezme zivot a co potom ide do neba alebo kam? :D vies take no tak ja sa spytam este ze taka otazka ma napadla som pocul niekde ze Jezis ci si zalozil rodinu alebo ostal panic tak skus odpovedat na to alebo sa aj vravi ze jezis je vsade pritomny tak mi to vysvetli ak vies :) alebo co si mysleli ty kriziaci ked naspamät poznali to desatoro a aj tak zabijali
Na prednastaveny osud snad z čiasti ma v...17 júl, 2011 - 21:33 poslal admin.
Na prednastaveny osud snad z čiasti ma vplyv kde žiješ, kdo ťa vychoval a tak, z čiasti je vo tvojich rukach. Boh dal človeku tu svobodu robit čo chce. Rozhodovať sa podla seba, byt dobrý alebo zlý, je to na tebe. Preto sú ty zlí, čo si vybrali zlo a ti dobrí tu musia ích zlé veci znášať. Ježiš to pak rozsúdi a bude pokoj. Zázraky áno, videl som, keď sa buděš mohlit za někoho aby bol uzdravený a bude to tak chtět i Boh - uzdraví ho. Ale pokud to Boh tak chceť nebude, tak nie. Ty možeš Boha poprosit, ale on dá len keď vie, že to tak bude dobré ako chceš ty. Trebars by si sa modlil, aby si už nemal zlomenu nohu, ale Boh vie, že trebars bys pak išiel von a zajelo ťa auto. Tak lepši pre teba byt radšej z nohú mesiac doma. To ako priklad. Lebo ta Zóna smrti ako pišeš. Verim, že Boh uchranil mnohych aby tam nezomreli, ale niektori zomriet mali. Trebars je pre nich lepšie ísť už ku Bohu, než žiť v hrozách války. Afrika, to samé, ono čím viac chudoba, tým ludia viac sú s Bohom a majú jednoduchšie byť spasený, čož je hlavné. Inak moj názor - za tu biedu v Africe možú hlavne dacani z Bilderbergu apod. V klinickej smrti som nebol, neviem čo vidia, ale ti čo boli to vravia. Biblia nekonči smrťou Ježiža, 3. deň vstal z mrtvych, preto slavime Velikonoce), pak sa ukázal učedníkom a mnohýl luďom, teprv asi za mesiac vstúpil do neba (Sviatky Nanebevstupenie), teraz sedi po pravici Boha (jeho Otce) a poslal nam Ducha Svateho (ten vede veriacich aby žili vo viere atd), pak pride znova na Zem na konci vekouv, kedy to buďe neprezradil, čož je dobre, lebo vela ludi je vyčuraných a robilo by binec a pak by sa honem polepšili až by mal už príst. Tolko je v Biblii. Pítaj sa ďalej.
pockaj pockaj ja som neskoncil akoze dob...14 júl, 2011 - 19:48 poslal admin.
pockaj pockaj ja som neskoncil akoze dobre verim ze zazraky sa deju ale spytam sa ta jedno veris v predstanoveny osud alebo ze kazdy si riadi svoj osud sam? potom napis len ci hej alebo nie, a dalsie ten film si pozriem nieje to na skodu inac myslis si ze teraz kazdy za koho sa budes modlit sa uzdravi alebo neviem co ved nakoniec kazdy znas raz musi umriet otazne je len ze kedy a ja ti nieco poviem neverim v boha ako takeho a to som asi aj pisal dolezite je verit v seba sameho pozri teraz mam kamarata ktoreho otec je vojak a boju v afganistane hovoril ze je to tam hrozne maju proste stanovenu zonu smrti a ked tam niekto v behne je jedno ci to je terorista alebo obycajny civil musia strielat urcite je tam kopa tach co sa modlia aby tam nik nevynny nevbehol a predsa vbehne dalej pozri sa do afriky kolko ludi tam hladovie umieraju na choroby za ktore mozme my nie oni a mozu sa modlit kolko chcu aj tak im to nepomoze jasne pocul som o roznych zazrakoch takych co vyliecili ale oslobodily a este jedna vec veris ze jezis povstal sz mrtvych? lebo pokial viem tak po jeho smrti uz ziadne pisomne poznatky neboli okrem toho ze vstal z mrtvych a dokonca som cital aj ze ta betlehemska hviezda tych troch kralov vobec nemusela viest ku jezisovi ale niekde uplne inde a este stou klinickou smrtou ale viem ze ti prejde cely zivot ze si v nejakom tuneli a na konci vidis svetlo neviem prist sice nato co to znamena ale preco sa tam nic ine nezjavi a co myslis ze ako napisali tu bibliu tiez tam bol len niekto kto prezil komu a potom povedal co videl a oni to tam proste napisali a ved sa pozri aj do sprav deje sa kopa zazrakov, uniknuti pred smrtou ale i kopa nestasti je dost mozne ze na nejakom druhom svete su duchovia jasne vsetko je mozne ale kludne to moze byt reinkarnaciou alebo co ved cato sa pise aj o spomienkach na minule zivoty ludska mysel je neobmedzena z vnutra obmedzuje ju len viera v to nespravne dakedy si cirkev drzala ludi na kratko ved vies vodu kazali a vino pili ked najdes nejaky 100% dokaz o tom ze boh existuje daj vediet
Odpovedam pre pána ktorý sa podpísal pod...7 júl, 2011 - 13:43 poslal admin.
Odpovedam pre pána ktorý sa podpísal pod Retardi.Existije kniha ,myslim
že aj dokument s názvom ,,život po živote ,,
s pohladu ateistických lekárov ktorý vyšetrovali pacientov po prežití klinickej smrti.Pacienti opisuju že sa im premietol cely život.To iste opysuje aj biblia že naš celý život bude premietnutý.A určite si pozrite film alebo prečitajte knihu ,,záblesk večnosti,,.Ako som predtým napísal každa organizácia bez Boha bude vždy len organizácia prípadne sekta.Človek ktorý nie je znovuzrodený ako to presne opisuje biblia sa velmi ľahko stať obeťou takýchto klamstiev.Velmi často použivané spôsoby a musim povedať že aj veľmi účinne su,že vodcovia takýchto ,,organiácii ,, použivaju verše z biblie ale vytrhnuté z kontextu!Prajem pekný deň R
Ahoj Retarde, no že som debil, to neni h...28 jún, 2011 - 23:06 poslal admin.
Ahoj Retarde, no že som debil, to neni hezké napisat, ale nevadi mi to. Že som zo zekty a taham ludi pre peniaze, tak to nie, lebo som obycajny veriaci čo chodi do obyčajného kostola. Jo, dokazy o Bohu sú, keď prosím Boha o niečo, pomože mi. Tak trebars moja mama ochorela, neboli nadeje na život, modlili sme sa za ňu, aji biskupovia sa modlili a ona sa vyliečila, doktori to nechapali. Ale videl som kedysi hluchého cigána ako přišiel za farárom, ten za zaňho modlil a on počul, tiež borec akysi tak prestal chodit na voziku, na vlastné oči som to videl. Zazraky sú. No viera je ale hlavne o tom, že veriš v niečo čo neni vidno očami, inač by to nebola už viera, že jo. Boh nam dal iba 5 zmyslov. Tiež som bol kedysi ateista, neznášal som baby čo chodia do kostola, boli to pre mňa totálny debili. Teraz mam iny nazor a chodim do kostela, mám vela kamarátov kresťanov, modlím sa, čítám Bibliu, všetko to neviditelné mi teraz do seba zapadá, ale mosel som na to prísť. Kludno zajdi za nejakym fararom a pytaj sa na čo chceš, on Ti to velice rát bude vysvetlovat, od toho tu je.
boha vazho neda mi to :D straasne sa nud...28 jún, 2011 - 18:26 poslal admin.
boha vazho neda mi to :D straasne sa nudim takze napisem este volaco :D ten debilko co napisal robi to iste co tie sekty len taha ludi sekta sa neubranite len tym ze sa proste pridate na nejaku vieru ide o to sa nedat ovplivnit vzdy si stat za svojim a proste treba mat vlastny rozum ved co vam take sekta da vezme majetok, vezme vely zivot a zvas spravi obycajneho otroka no a co ze vam daju dom alebo hoci co ine co si myslite odkial maju tie domy auta a vsetky peniaze asi od ludi ktory im naleteli a poznam takych co v sekte boli, prisli o vsetko aj ked boli krestania, sekty si tiez zastupuju rovnake naobzenstva ale ide o to ze obycajne chodenie do kostola a citanie biblii nikomu neublizi ale sekta ano nemyslim si ze ked umrieme tak sa pred nejakeho boha postavime je dost mozne ze po smrti nieco je ale je to tiez asi taka sanca ze vo vesmire niesme sami bola kopa pripadov ohladom spiritizmu sam som sa o to zaujimal ale myslim si ze nieje dobre sa sprtat do takychto veci neverim v boha aj ked nieco take myslene ako boh co je energia okolo nas moze byt ved napriklad taka aura tiez by dakedy nikto neveril ze nieco take existuje a predsa ma auru kazdy znas a taky rok 2012 no neviem napiste svoj nazor ale i tak si myslim ze sa moze stat predpovedal to nostradamus aj ked takym chujom moc neverim ale predsa si len pozrite na nete povedzme vo wikipediach co vsetko predpovedal a stalo sa takze je 89% pravdepodobnost ze koniec sveta pride a a co potom bude dlha rada pred bohom ako ked cakate na otvorenie nejakeho nove super obchodneho domu :D ale napriklad take ako koma teda klinicka smrt tak vsetci co ju prezili vraveli ze boli v nejakom tuneli na konci tunela videli svetlo dokonva osobne poznam jedneho cloveka ktory to po havarii na motorke prezil a hovoril ze sa mu premietol cely zivot takze podla mna sa mozno ludia reinkarnuju alebo ako lebo casto citam veci o spomenikach na minule zivoty no neviem ak mate nejaky jasny dokaz ze to to je je na 100% tak dajte viediet strasne ma to zaujima :D
boha vazho neda mi to :D straasne sa nud...28 jún, 2011 - 18:25 poslal admin.
boha vazho neda mi to :D straasne sa nudim takze napisem este volaco :D ten debilko co napisal robi to iste co tie sekty len taha ludi sekta sa neubranite len tym ze sa proste pridate na nejaku vieru ide o to sa nedat ovplivnit vzdy si stat za svojim a proste treba mat vlastny rozum ved co vam take sekta da vezme majetok, vezme vely zivot a zvas spravi obycajneho otroka no a co ze vam daju dom alebo hoci co ine co si myslite odkial maju tie domy auta a vsetky peniaze asi od ludi ktory im naleteli a poznam takych co v sekte boli, prisli o vsetko aj ked boli krestania, sekty si tiez zastupuju rovnake naobzenstva ale ide o to ze obycajne chodenie do kostola a citanie biblii nikomu neublizi ale sekta ano nemyslim si ze ked umrieme tak sa pred nejakeho boha postavime je dost mozne ze po smrti nieco je ale je to tiez asi taka sanca ze vo vesmire niesme sami bola kopa pripadov ohladom spiritizmu sam som sa o to zaujimal ale myslim si ze nieje dobre sa sprtat do takychto veci neverim v boha aj ked nieco take myslene ako boh co je energia okolo nas moze byt ved napriklad taka aura tiez by dakedy nikto neveril ze nieco take existuje a predsa ma auru kazdy znas a taky rok 2012 no neviem napiste svoj nazor ale i tak si myslim ze sa moze stat predpovedal to nostradamus aj ked takym chujom moc neverim ale predsa si len pozrite na nete povedzme vo wikipediach co vsetko predpovedal a stalo sa takze je 89% pravdepodobnost ze koniec sveta pride a a co potom bude dlha rada pred bohom ako ked cakate na otvorenie nejakeho nove super obchodneho domu :D ale napriklad take ako koma teda klinicka smrt tak vsetci co ju prezili vraveli ze boli v nejakom tuneli na konci tunela videli svetlo dokonva osobne poznam jedneho cloveka ktory to po havarii na motorke prezil a hovoril ze sa mu premietol cely zivot takze podla mna sa mozno ludia reinkarnuju alebo ako lebo casto citam veci o spomenikach na minule zivoty no neviem ak mate nejaky jasny dokaz ze to to je je na 100% tak dajte viediet strasne ma to zaujima :D
Vážený čitatelia.V bibli je často opisov...22 jún, 2011 - 15:16 poslal admin.
Vážený čitatelia.V bibli je často opisovny Duch Sväty.Bez Ducha Sväteho je každe spoločenstvo len naboženstvom pripadne sekta.Cirkev je spoločenstvo
kresťanov kde je uctievaný Boh,Ježiš Kristus a Duch Svätý.Ducha Svätého môže každy prijať, kto prijme Pana Ježiša Krista za svojo spasiteľa a da sa pokrstiť(úprimne zo srdca,nie z povinnosti alebo iných dvôvodov).Duch Svätý je radca.Len tak je možne sa ubrániť pred takýmito organizáciami za ktorými su osobné ambicie v akejkoľvek forme.Jedného dňa sa raz každy postavi pred živého Boha či sa to niekomu páči alebo nie.P.S:
Biblia píše že zem je guľatá,že Boh postavil zem na ničom a iné vedecké objavy ďaleko skôr než to objavily v mynulosti vedci na rozdiel od ostatných náboženstiev.Preto som ja kresťam lebo mám dvôkazy že Boh existuje a uveril som Jeho slovu.S pozdravom a prajem pekný deň
no takze stym islamom som to myslel tak ...21 jún, 2011 - 12:56 poslal admin.
no takze stym islamom som to myslel tak ako rozdiel medzi krestanmi a teroristami,za referat som dostal 1, grekov a rimanov som aj napisal ze to bolo myslene ako bohov v stredoveku ak nevies o com rozpravam tak si to najdi existuje taka vec co sa vola google, neviem kde si nabral ze vedci velky tresk vyvratili, a co bolo pred tym to naozaj nik nevie ale ty by si si mal obhajit svojho boha a niekto by ta mal naucit pisat
No nazdar Retarde. Čo si dostal z toho r...20 jún, 2011 - 04:21 poslal admin.
No nazdar Retarde. Čo si dostal z toho referáru? Hádam za 5. Veď ty plantaš pate pred devate. Kresťani a Islam veri vo stejného Boha, Grecka a rimska cirkev je ta ista čo dnes. Tá učitelka čo ťa učí no chudak. Máš právo byť ateista, len by si to mal vedieť obhájit prečo ím si. vedci teoriu volkého tresku vyvratili ako nezmysel.Keď svet stvoril akýsi atóm, tak by ma zaujímalo, kdo stvoril ten atóm. No mňa zasej presvedčilo kresťanstvo. a keď niečo píšeš, nemožeš napísat, že si to nečetl, na čo odpisuješ, lebo robiš zo seba tim somára. Čus berry.
no neviem ci to tu uz niekto pisal necit...19 jún, 2011 - 17:59 poslal admin.
no neviem ci to tu uz niekto pisal necital som to cele lebo je to dlhe a ja som lenivy ale nedalo mi nereagovat. do skoly som mal spravit referat o sektach a natrafil som na tento clanok fakt mi je ich velmi luto rodicia by si toto nezasluzili ale ty chuji co su v tych sektach su naozaj retardi pretoze za prve aspon podla mna nic take ako boh neexistuje nedava to vobec ziadny zmysel uz od pradavna si ludia vymyslali bohov lebo si nevedeli vysletlit rozne javy ale je uz len kravina ze by kazdeho boh exxistoval ved sa pozrite islam, krestanstvo, budhisti a potom este tie stare ako boli napriklad greci alebo rimania a kopa dalsich co su aj teraz no a neexistuje aby tolko bohov bolo plus som ateista ale predsa nieco o biblii a tychto veciach viem pise sa tam ze boh stvoril svet za 7 dni nie, no a predsa sa vedecky dokazalo ze svet aj cely vesmir vznikol velkym treskom aj ked sa nevie co bolo pred tym ale velky tresk vznikol z jedneho maleho ale poriadne husteho atomu aj ked to je teraz jedno, a aj keby uz tak bolo ze boh stvoril svet tak kto potom stvoril boha???!!! verim v to ze jezis existoval lebo je to v zaznamoch je to pravda to ano ale tiez ho kludne mohol niekto nahovorit aby rozsiroval krestanstvo a nieco mu potom za to davali napriklad peniaze alebo co ja viem ako mohol byt aj dobry len neskuseny ako co ja vie mahatma gandhi :) priklad, a tiez tieto sekty zalezi im len natom aby si ludi zotrocili a aby aj zarobili preto kazdemu radim vyhybajte sa tymto sektam su to totalne sracky vezmu vam majetok, peniaze a su aj take sekty ze ked od nich odidete vezmu vam aj rodinu tym myslim ze ich zabiju ako som uz spominal som ateista, teda popieram existenciu boha ale mne to je jedno ved verte si comu chcete kym vam to neublizuje a ak som porobil v tomto chyby tak sorry rychlo som pisal a snazil som sa to mat aj gramaticky spravne keby to nahodou citala moja slovencinarka :D ale nie robim si len srandu :D tak to je asi vsetko co som chcel napisat takze sa tym chujom vyhybajte
Karol, to že si uveril v Boha a si členo...13 jún, 2011 - 17:12 poslal admin.
Karol, to že si uveril v Boha a si členom nejakej Jednoty bratskej ti eště negarantuje istotu spasenia. Treba je život v pokání a stála nádej v našom drahom Pánu Ježišu Kristu. Keď prečítaš v Bibli evangelia a Pavlovy listy, budeš vedieť, čo treba. A zle si pochopil moj prispevok v diskuzii. Pisal som o chorobach že mame prosiť Boha za milosť, nie o spaseniu. Prečitaj si to ešte raz. Ale pro spasenie to plati isto tiež. Keď charizmaticky kazatel niečo uči, je treba najst si to sam v Biblii a prečitat celu kapitolu, tak zistiš, či je kazateĺov verš naozaj o tom, čo ti tvrdil, lebo či si len vytrhol čo sa mu hodí. Ja som sa charizmatikmi sklamal.
Olah ,načo budeme prosiť o milosť Boha.V...12 jún, 2011 - 06:25 poslal admin.
Olah ,načo budeme prosiť o milosť Boha.Ved mi už mame istotu spasenia.Tak nas to ačia
Hej Karol, to si robiš srandu, lebo to m...11 jún, 2011 - 20:35 poslal admin.
Hej Karol, to si robiš srandu, lebo to mysliš vážno? Dava desiatok a budeš zdravy, pokrsti sa u nas... To su horšie fráze ako u Jehovistov. Znam ludi z Jednoty, čo su važno chori,kokonca jeden kazatel z Ciech ma rakovinu a už je to s nim vážne. Prestanme machrovat, že my máme právo, ale prosme pokorne Boha za milosť. To, čo si dnes vravi Jednota, to neni Jednota Komenského, Chlčického, Blahoslava..., to je nova cirkva, ostal iba nazov.
Som členom Jednoty Bratskej už niekolko ...11 jún, 2011 - 16:00 poslal admin.
Som členom Jednoty Bratskej už niekolko rokov.Samo, počul si o nas dobre .Vieme liečiť. Stači, ked sa daš u nas pokrstiť a budeš odovzdavať desiatok pastorovi budeš spaseny a nygdy nebudeš chory.Lebo kto je chory ma v tele diabla to nam hovory naš pastor
Ano, počul som o jednote bratskej a milo...11 jún, 2011 - 14:58 poslal admin.
Ano, počul som o jednote bratskej a milosti su aj u nas Počul som ,že vedia liečiť. Slepi ,čo nevideli cely život , zrazu začali vidieť . Hluchy , čo nepočuli čo pepočuli cely život zrazu počuli.Ludia, čo boli cely život na vozyku,zrazu sa postavili na nohy . Niečo užasne.
Este vam doplnim znalosti. Jednota brats...5 jún, 2011 - 23:03 poslal admin.
Este vam doplnim znalosti. Jednota bratska vznikla na Morave. Rozsirila sa do celeho sveta. Je to starodavna cirkva. V Cechach do roku 2000 tradicna, bohoslužby su podla liturgie, zpiva sa z kancionalu pri varhanach.Sveti kňaze (nie kazatele), ty služi bohoslužbu v čierno, talaru, Svatu Veceru v bílom. U Svatej Večere sa veri v duchovnu pritomnosť Krista v chlebu a vine.Toto je Jednota bratsa, v Cesku uznana ako cirkva. Ale od r. 1990 z dovodu nedostatku fararov su do cirkvi prijimani jahni bez teologickeho vzdelania, často s charizmatickymi skolny.Ty sú svedeni na kňaze. Dopadlo to tak, že sa do r. 2000 dostali až na biskupstvo. Prevladla charizmaticka strana, patentuje si logo s berankem, asi polovina farnosti (tech tradičnych) nasledne musi opustit jednotu bratsku a založit novu cirkvu. Tu nezaloží, ale sjednocuje sa s ceskymi Evanjelikmi. srovnajte s Jednotu, aku znate dnes. Neni to už nova cirkva, ktore ostal iba stary nazov? Tak dopadla Jednota v ČR a SR.
Mily Popradčan. V com sa ti zda byt Jan ...5 jún, 2011 - 22:40 poslal admin.
Mily Popradčan. V com sa ti zda byt Jan Pavol II lebo Benedikt XVI zvrhnuty? Odkial vieš o tej modloslužbe? Katolik sa smie klaňat len Svaté Trojici. Vadia Ti obrazy? Že modloslužba? No tak spal fotky svojej babičky, mamy... Prečo by som nemohol mať obraz svojho vzoru vo viere? Davaš tu za priklad Luthera, ale ten ich tiež nezavrhol, ale odporúčal. Prečo by katolík němohol čitať Bibliu? ako vieš, že kňazi něznaju Bibliu? Naopak ja mam skušenist s charizmatikmi, čo si prečtú z Biblie jeden verš a stavia na ňom učenie. Rimskokatolicka cirkva sa v minulosti zvrhla. Ale znate súčasnú rimskokatolicku cirkvu? Sudim, že vobec. Kňaz že manipuluje? A kdo zasiel do vašeho myšlenia to čo píšete keď o tom nič neviete? Z vašho prispevku citim pychu. Taku, aku maju charizmatici. Lenže keď nekdo u charizmatikov povie, že mu Pán zjavil niečo, čo sa kazatelovi nepači, označí ho za ovlivneného satanom, za spiatočnika s tzv. nabozenskym duchom. Myslite si: Len my mame dary Ducha, len my uzdravujeme, len my zname Bibliu. Luther by vas za ty vaše znalosti vytahl za uši. Kolko charizmatiku vie z pameti apoštolské vyznání viery a vysvetlit čo jednotlivé vety znamenajů? Kolko vašich kazatelov su ozaj teology? Každy, kto na bohoslužbe neskače s rukami hore je podla teba mrtvy. Pisate o majetku. Tak si zistite,ako sa rvala o majetok Jednota v Cechach. Roku 2000 tam rozbilo charizmaticke schizma tuto 500 rokov staru tradicnu cirkvu na dve poloviny. stara Jednota se sjednotila s Evangelickou cirkvou. Charizmatici z nove jednotyna nich dodnes pluju podobne uražky aky vy na katoliky. Pozrite jejich www stranky - stale su plne rozobierani starych hadok. Majetky ostaly charizmatikom, letos napriklad predali starym bratom jeden zabaveny kostel za 4 miliony nazpet. farnost starych bratru sa zadlužila na dluhe roky aby mala znova sa kde schazat k t k službam Božim. To je bratstvo? Katolici toho davno nechali, Jednota toto robi dnes. Než na nekoho ukažete prstom, podivajte sa, či desat inych prstov neukazuje na vas.
moj nazor: Jednota Bratska a ine spoloce...30 máj, 2011 - 18:58 poslal admin.
moj nazor: Jednota Bratska a ine spolocenstva su klasicke charizmaticke cirkvi bezne akceptovane po celom svete-celkovy pocet ludi je okolo 800 milionov. Na SR budu aj tieto cirkvi zachvilu registrovane statom a bude to normalne. Ondro je dospely clovek, preto moze v pohode podla prava SR aj biblie opustit mamu a zit pre jeho svetonazor.Tieto cirkvi robia velmi vela dobrej prace pre ludi-charita, uzdravovanie vazne chorych, narkomanov atd.-su obrovskym prinosom pre spolocnost. To ze sa to nepaci ludom, ktori nikdy uprimne necitali Bibliu je uplne jasne, este ked su manipulovanu knazmi, ktori tiez necitalo poriadne Bibliu, len su babkami zvrhleho papeza a kleru. Katolicka institucia je velkym nebezpecim pre spolocnost, nie len kvoli aferam ,majetkom, pokrytectvu,masovym vrazdam, ale hlavne falosnemu uceniu-modlarstvu, ktore je v Biblii nazyvane carodejnictvom-to negativne vplyva nie len na ludi, ktory navstevuju omse, ale aj na celu spolocnost-tito ludia maju vela problemov, z ktorych ich prave mozu ludia zo zdravych cirkvi "vytiahnut". Katolickych ludi charizmatici miluju, aj Boh ich miluje a chce im otvorfit oci pre pravdu, ktoru ako jeden z prvych uvidil Luther, potom aj Hus, ale toho tato "uzasna" "cirkev" upalila. Moj nazor, pekny den
aaa30 máj, 2011 - 18:50 poslal admin.
aaa
Pozerám že sa tu rieši KS Milost a debat...17 apríl, 2011 - 17:17 poslal admin.
Pozerám že sa tu rieši KS Milost a debatuje sa tu o katolickej cirkvi . Neviem prečo je za všetko RKC zotpovedna..... To uz aj ked kysly dast padal na vaše hlavy , tak je zato zotpovedna RKC.Je to posledna inštitucia ,ktora bojuje za človeka,na tomto svete,aby sa nestal robotom a nestratil ludsku dostojnost.....PS ja som unikol o vlasok byvaly clen KS Milost
Tiež doplním niečo proti obom stranám - ...3 apríl, 2011 - 21:11 poslal admin.
Tiež doplním niečo proti obom stranám - rimskokatolikom i Jednote. Na uvod uvadim, ze som evanjelik, tedy ani katolik ani Jednota a tiež má naša cirkva svoje vady. Všetkých krestanov uznávam ako jednu cirkvu Kristovu, len žiel rozdelenů. Takže: RKC od II. Vatikanskeho koncilu netvrdi, že je jedina prava kde je spasenie, kupte si novy katechizmus a poznate to, uznáva dokonce iné církvi za svoje bratry. Katolik sa neklana svatym, podla katechizmu sa može klanat len svatej Trojici, to može aj pred obrazom, nie však tomu obrazu(!), ale v srdcu Bohu, Kristu, Duchu Svatemu. Rovnako to maju evanjelici a. v. takže si najprv niečo zistite, než začnete súdit. Tiež som súdil, keď som bol u charizmatiků, keď som odišiel, začal som študovat ty velké církvie a zmenil som názor. Kdo ste videli katolika klanat sa trebars soche Panny Marie, ten je podle katolickeho katechizmu modlar a heretik! K Marii a svatym sa moze len primluvat, aby ona poprosila Boha o to a to. Nebudem komentovat, či je to dobre či zle, ja to nerobim. Dale: Hovorit v jazyku na verejnych zhromazdeniach Bible zakazuje. Ale JB to dava aj na internet! Pak sa nedivte, že ked príde nekdo cudzi, nechápe čo sa robi a ma to za nejaká zakínadlá, čarovánie. A Nemyslite si, že keď ste krestania, nebudete nikdy chori lebo chudi. To je ohavne charizmaticke klamstvo, že kdo ma trapenia, upada vo viere, nedokaže si to stiahnuť z neba... Uprímny krestan vie, že trapenia má a bude mať a kdo sa s tým nezmieri, skonči na psychine, což sa u charizmatiků stáva. Koho Buh miluje, toho skusuje a vse zle pomine až budeme v nebi. Kladom JB je, že ludia tam su ozaj zapaleny pre Boha, což v RKC a Evanjelickej je len male precento. Presto som z JB odošiel a som radsej za ty stare babky v kostele, než pyšné reči o tom aký su ti druhí mrtvi, tradičný, nikdo už ma psychicky nedeptá za to, že som jediný kdo nehovorí jazyky, nehopsá pri chválách - poznal som, že lépe sa mojmu srdcu uctívá Boha vo slovách liturgie, než při gitarách a projektoru. Ale nikomu to neberem, každý človek iný je. Já mam rad tichost, tak mi ju neberte. A taká bola aj stará Komenského Jednota. To čím je Jednota dnes, je niěčo úplne nové, len tomu ostal původný názov. A ešte jedna vec - pred rekatolizaciú bola jednota najpočetnejšia církva vo strednej europe, takže žiádna nová skupina.
stano ... nazdar :D ... nooo .. v kazdom...2 apríl, 2011 - 06:49 poslal admin.
stano ... nazdar :D ... nooo .. v kazdom pripade hladaj uprimne :) ... tu je zaznam z nasej konferencie s Dr. Petrom Gammonsom co bola v marci
http://vimeo.com/21414979
alebo s Dr.Bill Moore - 4. februára
http://www.billmooreministries.com/crusades/slovakia/
tak sa drz :) ...
stano milion bodov .teraz si im to nalož...31 marec, 2011 - 16:48 poslal admin.
stano milion bodov .teraz si im to naložil
pozry na net..KS novy život-članky noveh...31 marec, 2011 - 15:52 poslal admin.
pozry na net..KS novy život-članky noveho života.cz.
Fu -ha ako rychlo sa z ondra stal hrdina...30 marec, 2011 - 16:18 poslal admin.
Fu -ha ako rychlo sa z ondra stal hrdina .Vzoprel sa rodičom, povedal im pravdu že je knazom pojednom okupani u pastora. Myslim si že za take gesto čo urobil bude aj pastorom. Len jedno nemožem pochopiť , čo ťa tam učia ved ctiť a važiť si rodičov je prvorade. dufam Ondro že už nechodiš ani domov lebo ako sa ty možeš pozrieť do oči tim ktory ťa vychovali, starali sa o teba s laskov a ty teraz na nich kydaš.čo to maš za priatelov ktory ti toto všetko schvaluju .Ale gratulujem ti len tak dalej Len si davaj dobry pozor aby si svoj domov nezamenil za bandu hlupakov...
dik za tip jaro. Po prečitani čo si my n...30 marec, 2011 - 15:39 poslal admin.
dik za tip jaro. Po prečitani čo si my navrhol a zisteni o milosti som dospel k nazoru že je to novodoba sekta .su tam vatsinov deti ,rozvedeny čo opustili manželky alebo manželov.ja si idem radsej žiť životom ako doposial pomahat druhym ako buden moct . nikomu neubližovať nikoho nesudiť A necham to na boži sud ,,
Nic proti nikomu ale tento clanok napisa...30 marec, 2011 - 13:06 poslal admin.
Nic proti nikomu ale tento clanok napisany doslova OTRASNE!
chyba vyjadrenie druhej strany v clanku.
Vsetky citacie vizeraju povitrhavane s kontextu.
S citania som mal pocit akoby to niekto pisal vo chvilkovom afekte.
a odporucal by som si precitat ustavu lebo dotycnym ludom to v clanku akosi nic nehovori...
Johny, musím s tebou súhlasiť ohladom vi...30 marec, 2011 - 12:05 poslal admin.
Johny, musím s tebou súhlasiť ohladom vierohodnosti bulváru. Časopisy a noviny by sa nepredávali, nebyť faktu, že ľudia sú ochotní veriť akémukoľvek článku, ktorý si prečítajú. Či je v nich aspoň trochu pravdy sa nik nedozvie už len preto, že ľudia radi preháňajú a ešte radšej klamú. A čo je klamstvo? pre niektorých hriech, pre iných pomôcka. Ja sa priklánam k prvému názoru.
Slečna Teta, váš príspevok som nedočítal ai dokonca a uvedomil som si, že rada súdite bez toho, aby ste poznali celú pravdu. Nezastávam sa Ondreja preto, či tú cirkev považujem za správnu alebo nie, ale preto, že každý človek má právo sa slobodne rozhodnúť. Vy nemáte žiadne právo bez dôkazov spravodlivo posúdiť, či je niečo správne, alebo nie.
ešte raz, Samo, radšej - aby sa urovnali...29 marec, 2011 - 21:44 poslal admin.
ešte raz, Samo, radšej - aby sa urovnali všetky nejasnosti - ak máš 18 rokov, si dospelý a je tvoja vec čo robíš. Avšak vedz, že tvoje drogovanie skôr či neskôr vedie k závislosti. Teraz sa môžeš rozhodnúť - buď sa pokoríš a uznáš že mám pravdu, alebo môžeš povedať že som pre-mňa-za-mňa aj magor alebo čo chceš, a naďalej ich brať, až kým budeš úplne na dne. Potom si môžeš spomenúť na môj príspevok že Ježiš je jedinou odpoveďou na všetky otázky. A možno ani na to nebudeš ochotný a možno skončíš na psychiatrii alebo zomrieš. Nič z tejto druhej alternatívy ti neprajem, avšak nie som sektár a nebudem ti rozkazovať. Človek má slobodné rozhodovanie - rozhodni múdro. :)
Poslať nový komentár