Chystáme sa na dovolenku v Chorvátsku. Potrebujeme cestovné poistenie pre prípad neočakávaných zdravotných problémov aj v rámci Európskej únie? Alebo nám stačí Európsky preukaz zdravotného poistenia?
Čitateľka Erika
Radí Dušan Zemánek, riaditeľ úseku neživotného poistenia KOMUNÁLNEJ poisťovne
Európsky preukaz zdravotného poistenia (EHIC) vám v rámci EÚ garantuje len prístup k nevyhnutnej zdravotnej starostlivosti poskytovanej v štátnych zdravotníckych zariadeniach. Nemožno ho však považovať za náhradu cestovného poistenia, ktoré poskytuje oveľa komplexnejšiu ochranu a asistenčné služby. Pri cestách do zahraničia – či už v rámci EÚ alebo aj mimo EÚ, preto odporúčam cestovné poistenie ProTravel, ktoré pokrýva výdavky na neodkladnú lekársku starostlivosť ako vo verejnom, tak aj v súkromnom zdravotníckom zariadení. Takéto poistenie kryje aj ďalšie náklady, ktoré môžu vzniknúť v súvislosti s vašim zdravotným stavom – napríklad prevoz do domovskej krajiny. Rovnako pomôže aj v ďalších nepríjemných situáciách, ktoré vám pobyt v zahraničí môžu skomplikovať. Okrem základného poistenia si totiž môžete poistné krytie rozšíriť podľa potreby aj o ďalšie pripoistenia, ako napríklad zodpovednosť za škodu spôsobenú tretej strane, právnu asistenciu, úrazové poistenie vrátane trvalých následkov úrazu a smrti následkom úrazu, poistenie batožiny a dokladov, storno dovolenky či nepojazdné motorové vozidlo. V rámci jednej poistnej zmluvy môžete poistiť celú rodinu, ale aj iné spoludovolenkujúce osoby.
V prípade náhleho ochorenia alebo úrazu bezodkladne kontaktujte asistenčnú službu poisťovne, ktorá funguje 24 hodín denne. Naši pracovníci vám vyhľadajú najbližšie zdravotnícke zariadenie. Pri ošetrení lekárom sa stačí preukázať asistenčnou kartou poistenia. Ak lekárske ošetrenie a lieky bude potrebné zaplatiť na mieste, nezabudnite si od lekára vyžiadať faktúru za ošetrenie, potvrdenie o úhrade nákladov a lekársku správu s diagnózou. Odložte si aj účet za lieky predpísané lekárom či účet za prevoz. Tieto doklady budete potrebovať pre poisťovňu. Ak nemáte možnosť uhradiť náklady, požiadajte ošetrujúceho lekára, aby sa skontaktoval s asistenčnou službou a žiadal garanciu preplatenia nákladov za lekárske ošetrenie.
Postup krok za krokom:
- Pred odchodom do zahraničia si uzatvorte cestovné poistenie ProTravel – môžete tak urobiť online alebo na pobočke.
- V prípade náhleho ochorenia alebo úrazu bezodkladne kontaktujte asistenčnú službu.
- Pri ošetrení lekárom sa preukážte asistenčnou kartou poistenia.
- Do 30 dní po návrate na Slovensko udalosť písomne oznámte poisťovni na príslušnom tlačive. Priložte všetky ďalšie potrebné doklady.
- Po uznaní nároku vám bude poistné plnenie vyplatené na váš účet alebo zaslané poštovou poukážkou.