Minulú noc nás zobudili majáky hasičských áut a sanitiek pri susednom dome. Ráno sme sa dozvedeli, že sa od sviečky chytili záclony a požiar sa už potom veľmi rýchlo šíril ďalej. Našťastie sa nikomu nič nestalo, ale susedov čaká výmena nábytku a maľovanie. V takejto chvíli si človek uvedomí, čo všetko sa môže stať a čo bude musieť riešiť. Aké poistenie potrebujem, aby som vedel vyriešiť takúto situáciu?
čitateľ Pavol
Radí Dušan Zemánek, riaditeľ úseku neživotného poistenia KOMUNÁLNEJ poisťovne

Hasiči v uplynulom roku zasahovali celkom 31 794-krát a štatistiky ukazujú, že až polovica požiarov vznikla z nedbalosti, či neopatrnosti. V 12 percentách prípadov išlo o prevádzkovo-technické poruchy spôsobené chybou materiálu, 9 percent prípadov predstavovali úmyselne založené požiare a 6 percent boli poruchy, či nevyhovujúci stav vykurovacích telies. V 19 percentách prípadov sa príčinu požiaru nepodarilo zistiť.*
Požiare sú teda častejšie, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať. Toto riziko je preto zahrnuté už v základnom krytí poistenia nehnuteľnosti a domácnosti v produkte ProDomo. Popri poistení hlavnej nehnuteľnosti poistka automaticky kryje do stanoveného limitu aj škody, ktoré by vznikli na vedľajších a ostatných stavbách, ako sú garáž, kôlňa alebo altánok. Požiar veľmi často do nejakej miery zasiahne aj susediace byty alebo domy a ich majitelia budú takmer určite požadovať náhradu škody. Práve pre tieto situácie je vhodné mať uzatvorené aj poistenie zodpovednosti za škodu. To kryje náhradu škody na živote a zdraví, veci či ušlom zisku, ktorú poistený alebo člen poistenej nehnuteľnosti spôsobí inému v čase trvania poistenia.
Ak vo vašej domácnosti príde k požiaru, prvoradá je záchrana ľudských životov. Preto najskôr treba zabezpečiť, aby sa osoby dostali mimo prostredia zasiahnutého požiarom a následne kontaktujte záchranné zložky. Ak je to možné, snažte sa zabrániť ďalšiemu šíreniu požiaru. Po uhasení je potrebné kontaktovať poisťovňu. Nezabudnite zhotoviť fotodokumentáciu rozsahu škôd. S ich odstraňovaním vám pomôžu aj asistenčné služby poisťovne. Ide o rôzne formy pomoci v núdzovej situácii, napr. inštalatérske a elektrikárske práce, upratovacie práce, vyčistenie a vysušenie nehnuteľnosti, či odvoz sutín po poistnej udalosti. Asistenčné služby organizujeme alebo hradíme do vopred stanovenej výšky poistného limitu.
* Zdroj: minv.sk
Postup krok za krokom:
- Uzatvorte si poistenie domu, bytu a domácnosti ProDomo. Môžete tak urobiť aj online.
- V prípade požiaru je na prvom mieste vždy záchrana životov a zdravia a ako prvé treba kontaktovať záchranné zložky na čísle 112.
- Zabezpečte si fotodokumentáciu z miesta požiaru a kontaktujte poisťovňu cez online formulár alebo telefonicky na čísle 0850 111 566.
- Po nahlásení škody vás bude kontaktovať technik a dohodne si s vami termín obhliadky poškodeného majetku.
- Pri odstraňovaní škôd môžete využiť asistenčné služby poisťovne na čísle 18 118.
