S rodinou sa prvýkrát chystáme na dovolenku do Chorvátska autom. V správach som videla, ako sa cesty postupne plnia dovolenkármi a mňa desí predstava, že by sa nám na ceste k moru stala nehoda. Vôbec neviem, ako by som v tomto prípade mala postupovať a vôbec – platí nám havarijné poistenie aj v zahraničí?
čitateľka Marianna
Radí Dušan Zemánek, riaditeľ úseku neživotného poistenia KOMUNÁLNEJ poisťovne

Bez ohľadu na množstvo najazdených kilometrov, dopravné nehody sa môžu pritrafiť aj skúseným vodičom. Medzi najčastejšie príčiny vzniku nehôd patrí nedostatočná pozornosť pri šoférovaní a sledovaní situácie v cestnej premávke, nedovolená rýchlosť a nesprávna jazda cez križovatku.*
S našim havarijným poistením máte nárok na uplatnenie škody na vašom vlastnom vozidle aj v prípade, ak sa vám škoda stane v zahraničí. Jeho uzatvorením získajú naši klienti okrem iného aj nárok na bezplatné asistenčné služby, ktoré možno využiť vo všetkých krajinách Európskej únie, a to nielen v prípade spomínanej nehody, ale aj poruchy alebo krádeže vozidla. A keďže nie každý sa plynulo dohovorí domácim jazykom v krajine, kde sa mu stala nehoda alebo iný problém, určite oceníte aj tlmočenie a preklady, ktoré sú súčasťou asistenčných služieb (napr. pri cestnej kontrole, policajnom vyšetrovaní, či na súdnom konaní). V prípade vážnej nehody alebo poruchy vozidla máte nárok aj na náhradné ubytovanie.
Ako postupovať v prípade poistnej udalosti v zahraničí?
Ak sa vám stane dopravná nehoda v zahraničí, označte miesto nehody a privolajte miestnu políciu. Následne kontaktuje poisťovňu, kde vám povedia, ako ďalej postupovať. Určite odporúčame urobiť si fotodokumentáciu z miesta nehody, a to detailne, ako aj z diaľky. Ak je vozidlo nepojazdné, kontaktujte asistenčnú službu poisťovne, ktorá zabezpečí odťah do najbližšieho autoservisu. V prípade havarijnej poistky je možné si nechať opraviť poškodené auto priamo v zahraničí. K tomuto kroku je však potrebný súhlas poisťovne, ktorá vás buď nasmeruje do najbližšieho servisu, alebo bude vozidlo odtiahnuté na Slovensko.
Poistnú udalosť nezabudnite čo najskôr nahlásiť poisťovni. Môžete tak urobiť aj prostredníctvom našej mobilnej aplikácie, kde môžete jednoducho a rýchlo naskenovať všetky požadované doklady a zároveň sledovať aktuálny stav riešenia poistnej udalosti.
*Zdroj: minv.sk
Postup krok za krokom:
- Označte miesto nehody a kontaktujte miestnu políciu.
- Urobte si fotodokumentáciu poškodeného vozidla.
- V prípade potreby kontaktujte asistenčnú službu Global Assistance Slovakia na čísle +421 2 6353 2236.
- Nahláste škodu do poisťovne, ideálne online alebo prostredníctvom našej aplikácie.
- Doručte poisťovni všetky potvrdenia a účty, ktoré ste uhrádzali na vlastné náklady.
- Počkajte na vyplatenie poistného plnenia.
