Prenajali sme si s priateľmi dovolenkový apartmán pri mori a deti pri hre rozbili sklenenú výplň na terase. Majiteľ nám predložil predbežnú kalkuláciu za opravu a konečná suma je ďaleko vyššia ako nás stálo poistenie. V rámci cestovného poistenia sme uzatvorili aj pripoistenie zodpovednosti za škodu, no dá sa využiť aj v takýchto prípadoch?
čitateľka Katarína
Radí Dušan Zemánek, riaditeľ úseku neživotného poistenia KOMUNÁLNEJ poisťovne
Dovolenkári čoraz častejšie preferujú pred hotelmi ubytovanie na súkromí, ktoré im poskytujú rôzne ubytovacie platformy. Ak ste počas svojho pobytu v zahraničí neúmyselne poškodili zariadenie prenajatého apartmánu, poistenie zodpovednosti za škodu v rámci cestovného poistenia ProTravel kryje práve takéto situácie. Za našich klientov sme hradili rozbité okná, pokazené dvierka na sprchovom kúte, zlomenú posteľ, rozbitú varnú dosku a veľa iných škôd.
Ako postupovať, ak spôsobíme škodu v prenajatom apartmáne alebo v hotelovej izbe?
Škodu, ktorú ste skutočne spôsobili majiteľovi, zdokumentujte (vyhotovte fotografie), spíšte záznam o poškodení, a ideálne aj rovno zaplaťte. Nezabudnite si vyžiadať doklad o zaplatení za náhradu poškodenej veci. Ak ide o škodu väčšieho rozsahu a vy si ju nemôžete dovoliť uhradiť na mieste, kontaktujte asistenčnú službu poisťovne, ktorá škodovú udalosť dorieši za vás. Asistenčná služba vám vie zabezpečiť tiež prípadné tlmočenie. Dôležité je, aby ste nepodpisovali škodový protokol, ktorého textu nerozumiete. Súčasne sa presvedčte o tom, že požadovaný nárok na náhradu škody je primeraný a za túto škodu skutočne zodpovedáte v dôsledku svojho konania.
Nezabudnite si tiež dôkladne skontrolovať doklady, potvrdenia, prípadne účty a faktúry, aby obsahovali všetky potrebné údaje. Iné krajiny, najmä ak sa vám táto udalosť stane mimo EÚ, môžu mať iné typy tlačív a iné zvyklosti ako vydávať potvrdenia – asi všetci sme na dovolenke zažili situácie, kedy sme účet dostali načarbaný na kúsku papiera. Takýto doklad by však nebol dostatočným potvrdením.
Po návrate z dovolenky je potrebné škodu čo najskôr nahlásiť do poisťovne, najneskôr však do 30 dní.
Postup krok za krokom:
- Uzatvorte si poistenie ProTravel s pripoistením zodpovednosti za škodu – môžete tak urobiť aj online prostredníctvom našej kalkulačky.
- Urobte si fotodokumentáciu rozsahu poškodenia a kontaktujte asistenčnú službu poisťovne na čísle +421 2 68 20 20 60.
- Informujte o škode majiteľa apartmánu, resp. recepciu (ak sa poistná udalosť stala v hoteli).
- Vyplnené Oznámenie poistnej udalosti a všetky potrebné dokumenty doručte poisťovni, ideálne e-mailom na greencard@kpas.sk.
- Po uznaní nároku na poistné plnenie poisťovňa buď uhradí škodu priamo majiteľovi ubytovacieho zariadenia, alebo preplatí už zaplatenú škodu vám.