Chystáme sa s manželom na dovolenku leteckou dopravou. Počuli sme už veľa príhod o tom, ako stratené kufre nedoleteli za svojimi majiteľmi. Je možné sa pre tento prípad poistiť a v prípade stratenia kufrov dostať od poisťovne adekvátnu náhradu?
čitateľka Martina
Radí Dušan Zemánek, riaditeľ úseku neživotného poistenia KOMUNÁLNEJ poisťovne

Máločo dokáže pokaziť začiatok dovolenky tak, ako stratené kufre na letisku. Nejde o nič výnimočné, letiskami prejde ročne okolo 4,3 miliardy kusov batožiny. Z tohto množstva nenájde svojho majiteľa približne 26 miliónov kusov. V Európe tak podľa štatistík na každých tisíc cestujúcich pripadá 7,6 kusov batožiny,* ktorá skončí na nesprávnom mieste, alebo sa vôbec nenájde.
Aj preto je vhodné s možnosťou takejto straty počítať už pred cestou a uzatvoriť si cestovné poistenie ProTravel s pripoistením batožiny. To vám garantuje náhradu škody aj v prípade, že vaša batožina sa stratí alebo poškodí chybou leteckej spoločnosti. Poistenie batožiny kryje aj odcudzenie alebo zničenie osobných dokladov. Poistnú zmluvu môžete uzavrieť doslova za niekoľko minút prostredníctvom našej online kalkulačky.
Ako postupovať pri strate batožiny?
Najskôr sa presvedčte, či sa váš kufor nenachádza na inom batožinovom páse na letisku. Spýtajte sa tiež v úschovni batožiny. Ak ani tam kufor nenájdete, vyhľadajte na letisku pult vašej leteckej spoločnosti a preukážte sa štítkom, ktorý ste dostali pri preberaní batožiny počas check-in. Podľa neho je možné zistiť, kde sa kufor nachádza, prípadne, či vôbec monitorujú jeho pohyb. Na tomto mieste vám tiež vydajú potvrdenie o stratení batožiny (PIR) a zároveň si od vás vyžiadajú adresu a kontakt, aby vám batožinu mohli v prípade nájdenia doručiť.
Ak sa vaša batožina ani napriek tomu nenájde, vyplňte tlačivo o poistnej udalosti. Ako prílohu budete potrebovať potvrdenie o stratení batožiny (PIR) spolu s letenkou, batožinovými lístkami a zoznamom stratených vecí. Ak máte k dispozícii doklady o nákupe stratených vecí (bločky z registračnej pokladne), priložte ich kópie k žiadosti do poisťovne. Ak doklady nemáte, v zozname stratených vecí uveďte ich ceny a približné dátumy, kedy ste ich kúpili. Do KOMUNÁLNEJ poisťovne doručte všetky požadované doklady a počkajte na vyplatenie poistného plnenia. V prípade ďalších otázok sa môžete kedykoľvek obrátiť na našu asistenčnú službu, ktorá je vám k dispozícii 7 dní v týždni 24 hodín denne.
* Zdroj: www.thenationalnews.com
Postup krok za krokom:
- Pred cestou do zahraničia si uzatvorte cestovné poistenie ProTravel s pripoistením batožiny.
- Ak sa vaša batožina stratí pri leteckej doprave, bezodkladne požiadajte leteckú spoločnosť o vystavenie potvrdenia o strate batožiny (PIR).
- Vyplňte tlačivo o poistnej udalosti a do KOMUNÁLNEJ poisťovne ho doručte spolu s potvrdením o strate batožiny (PIR) s letenkou, batožinovými lístkami a zoznamom stratených vecí.
- V prípade ďalších otázok sa môžete kedykoľvek obrátiť na našu 24/7 asistenčnú službu.
- Počkajte na vyplatenie poistného plnenia.