Bola to síce len drobná kolízia na parkovisku, ale aj tak budem musieť dať auto približne na týždeň do servisu, aby mi nanovo prelakovali dvere a blatníky. Keďže však do práce dochádzam a denno-denne musím voziť svoje deti do školy a škôlky vo vedľajšej obci, nemôžem si dovoliť ostať bez auta. Viem aj v takejto situácii využiť havarijnú poistku?
čitateľ Braňo
Radí Dušan Zemánek, riaditeľ úseku neživotného poistenia KOMUNÁLNEJ poisťovne
Pokiaľ príde k poškodeniu vozidla pri dopravnej nehode alebo vlastnej kolízii s vozidlom, musí majiteľ auta počítať s možnosťou, že nejaký čas ostane bez auta. Pri vhodne zvolenom pripoistení z havarijného poistenia však v takejto situácii pomôže náhradné vozidlo. Môžete ho používať do doby nevyhnutnej na opravu vášho poškodeného vozidla.
Nahláste poistnú udalosť do poisťovne – ideálne telefonicky, prostredníctvom elektronického formulára na webe, prípadne môžete využiť našu mobilnú aplikáciu. Ak je vaše vozidlo nepojazdné a vy máte záujem o požičanie náhradného vozidla, môžete si ho prenajať v ktorejkoľvek autopožičovni alebo v servise, v ktorom vám vozidlo opravujú. V rámci poistenia nie sú zahrnuté náklady na pohonné hmoty. Poisťovňa vám preplatí 35 až 100 eur na deň na obdobie 5 alebo 10 dní podľa dohodnutého rozsahu v poistnej zmluve.
Postup pri poistnej udalosti:
- Nahláste poistnú udalosť poisťovni telefonicky na číslo 0850 111 566 (zo zahraničia +421 2 5262 7282), online prostredníctvom formulára alebo využite našu mobilnú aplikáciu.
- Ak je vaše auto nepojazdné a začala jeho oprava v autoservise, môžete si náhradné vozidlo požičať v autopožičovni alebo priamo v servise a do troch, resp. piatich dní od prenájmu túto skutočnosť oznámiť poisťovni.